Montag, Juni 29, 2009

Amnesty International entwirft Gimmick-Plakat gegen häusliche Gewalt (gegen Frauen)

Amnesty International has installed a new anti-domestic-abuse ad fixture in Hamburg, Germany which is equal parts clever and shocking: when you look at the photo, it's a smiling couple; when you look away, it's a dude punchin' a lady.

The billboard works by scanning its proximity with an eye-tracking camera, which triggers an image switch on the display panel when it senses someone looking at it. The change only occurs after a brief delay, so that observers understand what's going on, and get the message.


Hier kann man genauer sehen, wie dieses Gimmick funktioniert.

Und wen das Englisch schon wieder nervt: Das Gulli-Blog berichtet auf deutsch.

Eine Herausforderung wäre es, ein Gimmick-Plakat zu entwerfen, das jene Hälfte der Fälle von häuslicher Gewalt darstellt, die für Femnesty International dauerhaft unsichtbar bleibt – nämlich die Fälle mit männlichen Opfern.

Zu diesem Thema gibt es von der Bürgerrechtsgruppe RADAR jetzt auch ein neues pdf: 50 Domestic Violence Myths (Bonus: Twelve Strategies to Disguise the Truth).

Oh, und Obama hat eine neue Beraterin zur häuslichen Gewalt, nämlich die frühere Leiterin eines Frauenhauses. Und jetzt dürfen alle mal raten, wie geschlechtsneutral sie dieses Thema angeht:

Vice President Joe Biden announced the appointment Friday of Lynn Rosenthal, an expert in domestic violence policy. The White House said she will advise President Barack Obama and work with government agencies to ensure that violence against women isn't ignored and the perpetrators are held accountable.


Ich sehe, bis auf Heide Oestreich haben alle richtig geraten.

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