„Wenn es eine Vergewaltigung war, dann war es eine gute Vergewaltigung“
Bald ist wieder der 14. Februar: Valentinstag. Hierzulande bedeutet das bislang vor allem, dass man bei Zeitschriften wie „Freundin“ eine CD-Beilage mit Liebesliedern findet. Die radikalfeministische Front hingegen ist schon seit einiger Zeit bestrebt, den Valentins-Tag („V-Day“) international zum „Violence-Day“ zu machen, einem Tag, an dem die Gewalt der Männer gegen die Frauen angeprangert werden soll. Zentrales Propagandainstrument ist hier ein Theaterstück mit dem Titel „Die Vagina-Monologe“, das noch vor einigen Jahren zu wahren Begeisterungsstürmen beim weiblichen Publikum sorgte. Allmählich aber, vermeldet Wendy McElroy, beginnt sich der Wind zu drehen. Ein Auszug:
"The Vagina Monologues" promotes lesbianism, pedophilia, and the view that men are violent -- women are victims. If the play did so honestly and at its own expense, then the worst that could be said is "boycott the trash."
But shouting "vagina" -- the word occurs more than 100 times -- is hyped as true liberation and a way to end violence against women. Thus, those who criticize the play are anti-liberation and for violence. Moreover, the play is widely sponsored or hosted by university campuses that use tax and tuition dollars. Many of these same campuses have suppressed conservative views.
In past years, there have been isolated protests from male and conservative students, who were largely ignored or punished. For example, Robert Swope wrote a piece protesting the use of tuition dollars to finance a production at Georgetown; immediately afterward, Swope was fired from the student newspaper.
This year, however, the protests are widespread. They push well beyond complaining about the tax dollars or tuition money spent to promote a politics and morality that many taxpayers find revolting.
Labels: feministische Propaganda, häusliche Gewalt, sexuelle Gewalt
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