Neue internationale Studie: Unfaire Noten nehmen männlichen Schülern die Lust am Lernen
Girls receive better marks at school than boys because they are better behaved, not because they are more intelligent, a study suggests. Teachers give higher marks to reflect 'certain student characteristics' that are not related to ability, the international study claims. The Organisation for Economic Co-operation and Development, which carried out the research, said that the bias could have 'far-reaching effects' for boys' self-esteem. It could also cause them to miss out on university places or change their career ambitions, as lower marks may cause students to lower their aims accordingly.
The study, which analysed 17 countries that use a large number of tests set by teachers or student coursework, also found that pupils from affluent backgrounds were given higher marks by teachers during internal assessments.
Die neue Studie knüpft an Erkenntnissen an, über die vor einigen Wochen auch die deutschen Medien berichtet haben:
Previous research in the United States claimed that girls tended to have traits that made them more likely to impress their teachers, such as eagerness and good organisational skills.
Ein Genderama-Leser, der mich auf diesen Artikel aufmerksam machte, schreibt mir: "Ich war überrascht, so etwas zu lesen; dass insbesondere anerkannt wird, dass schlechtere Schulnoten die Motivation beeinträchtigen und deshalb einen Teufelskreis in Gang setzen können, hat mich vom Hocker gehauen." In der Tat: Schwarzers EMMA und andere Medien, die durch den radikalen Feminismus beeinflusst sind, hatten in den letzten Jahren immer wieder argumentiert, Jungen seien selbst schuld an ihren schlechten Noten, weil sie zu faul und desinteressiert seien. Dass es zu den Aufgaben eines guten Unterrichts gehört, Schüler zum Lernen anzuleiten und zu motivieren, blieb dabei regelmäßig ausgeblendet.
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